Hello dear guest!

Boot Land is a community driven pc software site established since 2006 and focused on recovery/backup boot disks, research of Microsoft Windows 2000/XP/2003/Vista/7 install/deployment/lease/antivirus/antispam tools, customizing Microsoft Windows PE administration systems and even learning how to recover computer data from disaster situations!

How about joining our boot disk community? So do it. Life's short!

- You get free access to our newsletter with all the interesting buzz about boot disks
  - We share publicity revenue with everyone who wishes to participate at the forums
  - Publicity is never, never, never displayed to members (along with many other cool things)
http://boot-land.net/register

SBond

Members

Profile Views: 4*
Last Seen: 25th April 2010 - 03:51 PM
Local Time: Jun 17 2010, 06:19 AM 8 posts (0.01 per day)

SBond doesn't have a personal statement currently.

Profile
Personal Photo
Personal Info
Contact Information

SBond
Age Unknown
Gender Not Set
Location Unknown
Birthday Unknown
AIM No Information
Yahoo No Information
ICQ No Information
MSN No Information
Contact Send Message
Contact Private

Topics
Files E2T
Comments
Friends
My Content
30 Mar 2010
Read Topic
GRUB4DOS, GFXboot und CPIO
Hi Leute.

Ich versuche vergeblich ein GFX-Menü für GRUB über die Konsole zu erstellen.
Alle Schritte sollen über eine .BAT-Datei laufen.

Soweit bin ich gekommen:
1. ein bestimmtes Bild wird bearbeitet und als "back.jpg" gespeichert
2. das zu bearbeitende GFX-Menü wird mithilfe von CPIO.exe in dem Ordner "GFX"entpackt
3. Die Dateien im "GFX" -Ordner werden durch das neue Bild (back.jpg) und die neuen Konfigurations-Dateien ersetzt
...jetzt muss wieder ein CPIO-Archiv erstellt werden. Und genau das kriege ich nicht hin.

ich weiß nicht, wie ich unter Windows ein cpio-Archiv erstelle. Es muss auf jeden fall per Konsole machbar sein.

weiß jemand rat?

22 Mar 2010
Sorry, das mein erster Text nicht in Englisch ist.... (falls es ein deutsches Unterforum gibt, bitte sagen)

Also, ich versuche seit einiger Zeit vergeblich das XP-Design in LiveXP einzubinden. Weder die Windows-Design-Funktion noch WindowBlinds laufen. Ich habe zwar einen Link gefunden, aber die aktuellen Links gehen nicht mehr und die alten Links brauchen irgendwelche Dateien (z.B. ThemePatch.exe), die ich nicht habe.

das ist der Link:
http://www.boot-land.net/forums/index.php?...p;hl=xp++themes

sad.gif

in den nächsten Posts versuche ich mich mal in englisch...

schönen Gruß
-SBond-

Extras
Options
Options
Interests
No Information
Other Information
Country:: Germany
Last Visitors

9 Apr 2010 - 9:34

23 Mar 2010 - 19:07
Comments
Other users have left no comments for SBond.
Friends
There are no friends to display.
* Profile views updated each hour